Przejdź do treści strony

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego.

Dzisiaj wchodzą w życie przepisy nowego rozporządzenia ws. wzoru wniosku o dodatek węglowy.  Na ich podstawie gospodarstwa domowe mogą już przystąpić do wnioskowania w swojej gminie o wypłatę 3000 zł dodatku na zakup węgla.

Jak i gdzie złożyć wniosek?

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego należy złożyć do 30 listopada 2022 r.: 

  • papierowo -  do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynku (ul. Niepodległości 19, 11-015 Olsztynek).
  • elektronicznie – przez EPUAP z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelniony przez  profil zaufany do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olsztynku(ul. Niepodległości 19, 11-015 Olsztynek)

Wnioski o wypłatę dodatku węglowego można pobrać w Urzędzie Miejskim w Olsztynku, pokój nr 2 - Biuro Obsługi Interesanta oraz Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Olsztynku.

Oficjalny, aktualnie obowiązujący wzór wniosku o dodatek węglowy został umieszczony bezpośrednio w Rozporządzeniu Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego (Dz.U. 2022 poz. 1712)

 Wniosek o wypłatę dodatku wędglowego: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA z dnia 16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego (infor.pl)

Dla kogo dodatek węglowy?

Dodatek przysługuje gospodarstwom domowym, dla których głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe – zasilane węglem kamiennym, brykietem lub peletem, zawierającymi co najmniej 85% węgla kamiennego.

Nie ma kryteriów dochodowych, a dodatek przysługuje również gospodarstwom, które już zakupiły węgiel.  Warunkiem otrzymania dodatku jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Więcej na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska: Pytania i odpowiedzi - Ministerstwo Klimatu i Środowiska - Portal Gov.pl (www.gov.pl)