Przejdź do treści strony

Akademia nowoczesnych szkół Gminy Olsztynek

Szkoła Podstawowa im. Erwina Kruka w Elgnówku, jako jedna z czterech szkół Gminy Olsztynek, od 3 września 2018r. realizuje projekt: „Akademia nowoczesnych szkół Gminy Olsztynek” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 (nr wniosku RPWM.02.02.01-28-0148/17)

Projekt „Akademia nowoczesnych szkół Gminy Olsztynek” dofinansowany jest ze środków europejskich w kwocie: 1 300 723,91zł. Działania w projekcie koordynuje Katarzyna Hacia, zaś w poszczególnych placówkach koordynację wspierają Szkolni Opiekunowie Projektu.

Podczas akcji informacyjno- rekrutacyjnej zorganizowano grupę wykwalifikowanych, zaangażowanych i chętnych do dzielenia się wiedzą nauczycieli i specjalistów, utworzono grupy chętnych uczniów do poszczególnych zajęć, według ich zainteresowań.
W naszej szkole zajęcia rozpoczęły się 2 stycznia 2019r. Nauczyciele naszej szkoły prowadzą zajęcia wspierające z matematyki, języka angielskiego, przyrody z wykorzystaniem metody eksperymentu i logopedyczne dla uczniów klas IV- VI oraz rozwijające z programowania dla uczniów klas I- III I IV- VI. Zajęcia odbywają się po lekcjach w ośmioosobowych grupach i indywidualnie.

JĘZYKOWI ODKRYWCY BEZ GRANIC na zajęciach wyrównawczych z języka angielskiego rozwijają umiejętności posługiwania się językiem obcym. Podnoszą kompetencje komunikacyjne  w mówieniu w języku angielskim. Ćwiczą umiejętności zgodnej i kreatywnej pracy zespołowej, a tym samym ćwiczą właściwe postawy społeczne.

Nasz język ojczysty również nie należy do łatwych, dlatego też uczniowie mają szansę ćwiczyć poprawną wymowę i rozwijać kompetencje językowe podczas zajęć logopedycznych.

DOCIEKLIWI BADACZE uczestniczą w zajęciach wyrównawczych z przyrody z wykorzystaniem metody eksperymentu. To zajęcia dla dobrych obserwatorów. Bo czymże jest przyroda? Przyroda to wszystko, co nas otacza. Poznawanie przyrody ma charakter dwustopniowy. Pierwszy stopień to poziom poznania konkretno-zmysłowego, w którym zasadnicze znaczenie ma gromadzenie przez ucznia bogactwa wrażeń i spostrzeżeń
w bezpośrednim kontakcie ze światem przyrody. Głównym źródłem wiedzy o przyrodzie jest obserwacja i eksperyment, jako aktywne i zamierzone celowe spostrzeganie. Drugi stopień stanowi poznanie pojęciowe.

Zajęcia z programowania to po prostu bardzo ciekawe zajęcia, to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób. Uczniowie wytrwale wzbogacają wiedzę z informatyki i matematyki oraz doskonalą umiejętności z zakresu technologii informacyjnych. Uczniowie podążając za nauczycielem poznają oprogramowania, dzięki którym nabywają umiejętność porozumiewania się z komputerem J Brzmi tajemniczo? Nasi uczniowie klas IV- VI- MARZYCIELE PROGRAMIŚCI- jednak z radością odczarowują programowanie.

MALI PROGRAMISCI uczestniczą w zajęciach z programowania dla młodszych uczniów naszej szkoły. Te zajęcia to przede wszystkim wspaniała zabawa. Podczas zajęć uczniowie rozwijają zainteresowania informatyką, robotami i programowaniem. Poprzez zabawę mogą lepiej zrozumieć zagadkowo brzmiące zagadnienia, dla niejednego dorosłego, z technologii informacyjnych. Uczniowie mogą rozwijać pożądane w obecnym świecie umiejętności: logicznego myślenia, planowania, sortowania, prezentowania własnych myśli i porozumiewania się z komputerem.

Uczniowie są najważniejsi i to oni przede wszystkim rozwijają kompetencje kluczowe i doskonalą znajomość technologii informacyjnych, pogłębiają wiedzę, rozwijają zainteresowania, prowadzą doświadczenia i eksperymenty.  Dwoje uczniów otrzymało roczne stypendium ze środków projektu wspierające ich dalszy rozwój.

Warto również podkreślić, że także nauczyciele otrzymają wsparcie w formie szkoleń i warsztatów doskonalących z zakresu programowania i technologii informacyjnych oraz będą uczestniczyć w szkoleniach i warsztatach z zakresu metod wspierania ucznia.

Projekt: „Akademia nowoczesnych szkół Gminy Olsztynek” to szansa rozwoju wszystkich uczestników: uczniów, nauczycieli i placówek. Szkoła otrzymała tablicę interaktywną; doposażenie pracowni TIK, w tym laptopy, tablety, zestawy edukacyjne klocków lego, urządzenie wielofunkcyjne, oprogramowania. Otrzyma doposażenie pracowni przyrodniczej, w tym mikroskopy i materiały do eksperymentów oraz materiały do zajęć logopedycznych: oprogramowania, gry logopedyczne. 

Szkolny Opiekun Projektu: Katarzyna Rosa- Fieducik