Strona Olsztynka

Dodano: 12-03-2018
Justyna Balicka
Ilość fotografii: 27

W dniach 23-25 lutego 2018 roku XIII Drużyna Harcerska „Non Nobis” wyjechała do Wilna. Naszą drogę rozpoczęliśmy sprzed Szkoły Podstawowej nr 1 im. Noblistów Polskich w Olsztynku w piękny, mroźny dzień. Po dotarciu harcerze z Litwy bardzo miło nas przywitali. Zostaliśmy zakwaterowani w polskiej szkole im. św. Jana Pawła II w Wilnie.

Drugiego dnia rankiem harcerze litewscy, których było około 300 postanowili urządzić nam pobudkę i rozgrzewkę na świeżym powietrzu. Na początek (trzeba zaznaczyć, iż było -18®C) zatańczyliśmy wspólnie Belgijkę. Po śniadaniu wyruszyliśmy na zwiedzanie wileńskiej starówki. Naszym przewodnikiem był dh Sławomir Nieciecki, który opowiadał wiele ciekawostek dotyczących zabytków. W przerwie udaliśmy się na obiad, który przygotowali nam harcerze z Litwy, w warunkach polowych. Przy silnym mrozie spożyliśmy posiłek. Następnie mieliśmy chwilę odpoczynku na przygotowanie się do najważniejszego wydarzenia tego wyjazdu – złożenia Przyrzeczenia Harcerskiego. Przy pochodniach, harcerzach z Litwy, rodzicach oraz władzach  Hufca Warmińskiego złożyliśmy uroczyste przyrzeczenie. Ta chwila pozostanie na zawsze w naszej pamięci. Później na terenie szkoły czekało na nas starannie przygotowane świeczkowisko, które wywarło na nas ogromne wrażenie. Przy tej wieczornicy jeszcze bardziej zaprzyjaźniliśmy się z litewskimi harcerzami, podczas, gdy pokazywali nam taneczne pląsy.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się wszyscy na mszę do prześlicznego kościoła. Zaraz po wielkim pożegnaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Olsztynka. Na miejscu byliśmy około godz. 20:00. Zaspani i dzielni harcerze oraz rodzice opuścili autokar, mimo -20®C każdy z dobrym humorem. Kolejne przygody czekają nas już niebawem!